.

maandag 2 september 2013

The Who - My Generation


48 jaar oud ben ik nu, en de meeste mensen van mijn leeftijd hebben meestal kinderen, vaak zelfs ook al kleinkinderen, een functie, loopbaan een eigen bedrijf, eigen huis.. etc. etc.. terwijl voor mij de dag nog steeds een dag is zoals hij was toen ik jonger was "behalve dan lichamelijk" ..voel ik me niets ouder dan ...
toen, tja de jeugd lijkt veranderd, toen ik jong was waren we vooral Links georiënteerd, en zette we ons af tegen "rijtjes lopers" discriminatie, haat geweld, we wilden gelijke rechten voor iedereen en vonden dat de sociaal en maatschappelijk zwakkeren het beter moesten krijgen, we hielden niet van kapitalisme, en we lazen boeken van Marx etc. omdat "kennis macht was" we protesteerde tegen onrecht in de wereld, tegen oorlog en religie, voor emancipatie en ( homo ) rechten.. we liepen rond met buttons.. er was geen internet, GSM of iphones / ipads... mooi was die tijd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zelf video's op Youtube zoeken